woensdag 25 februari 2015

Eppo (uppie?)

Sinds 2012 schrijf ik Eppo. Eerst onder een pseudoniem en samen met Arwin Kossen, maar al snel helemaal in mijn uppie. Hoewel, helemaal in je uppie doet men een strip als  Eppo nooit. De oude vaders van Eppo, Uco Egmond en Wilbert Plijnaar zitten in mijn achterhoofd tijdens het schrijven, de lezers, en ook andere collega's hebben een mening. Verder houdt de  redactie  een stevige vinger in de pap. Er is goede begeleiding van TV schrijver Ger Apeldoorn die mij met name op het gebruik van de dialogen een corrigerende draai om de oren heeft gegeven. En er is natuurlijk de huidige tekenaar Rene Uilenbroek, met wie ik graag rekening houdt tijdens het verzinnen van alweer een nieuwe gag. Met zoveel stemmen om je heen is het vaak lastig je eigen koers te varen. Ach, een eigen koers , dat kan genoeg met de andere strips die ik maak. Je leert veel van anderen en het geeft  een prettig gevoel een strip te mogen schrijven die ik zelf ooit als kind al las.  

Hieronder; van scenario naar eindproduct. Het complete eindresultaat is te bewonderen in Stripblad Eppo nr5 van 2015 
Daaronder; Soms zoek ik documentatie voor tekenaar Rene Uilenbroek. 















Geen opmerkingen:

Een reactie posten